quarta-feira, 18 de novembro de 2009

Judoka Willeboordse mist titel


Judoka Willeboordse mist titel
Uitgegeven:
14 november 2009 15:05
Laatst gewijzigd:
14 november 2009 15:58
ROTTERDAM - Judoka Elisabeth Willeboordse wordt zaterdag in het Topsportcentrum van Rotterdam niet voor de vijfde keer in haar loopbaan Nederlands kampioen.

De winnares van het zilver op het laatste WK in augustus liet zich in de halve finales van de klasse tot 63 kilogram verrassen door de 18-jarige Megan van Houtum uit Tilburg.
Willeboordse strijdt verder om het brons.
''Ik liet me helemaal verrassen'', zei Willeboordse na de nederlaag. ''Dat was het risico. Ik heb niet voor dit kampioenschap getraind, maar moet normaal gesproken toch kunnen winnen. Ik kwam hier naar toe om lol te hebben. Dat is gedeeltelijk gelukt, maar ik was even niet scherp. Daar heeft Megan goed van geprofiteerd.''
Favorieten

Birgit Ente (-48 kg) en Kitty Bravik (-52) maken hun status van favoriet voorlopig wel waar. Ze plaatsten zich vrij eenvoudig voor de eindstrijd. Ente en Bravik eindigden als zevende op het laatste WK in Rotterdam.
Carola Uilenhoed staat zoals verwacht in de finale van de klasse boven 78 kilogram. Claudia Zwiers is nog één zege verwijderd van haar twaalfde nationale titel.
De 35-jarige Haarlemse ontmoet Iris Lemmen in de eindstrijd van de klasse tot 78 kilogram. Marhinde Verkerk, regerend wereldkampioen in die gewichtsklasse, heeft zich afgemeld voor de NK.
FONTE (foto incluída): NU Sport

Nenhum comentário: